تشک خواب خوب چه ویژگی هایی دارد

توسط

در

انتخاب یک تشک خواب مناسب شاید از انتخاب هر وسیله خانگی دیگر مهمتر باشد. انتخاب تشک به معنای انتخاب ابزار آسایش و سلامتی خواب است که روی همه فعالیتهای روزانه اثر مستقیم دارد. یک تشک خوب خوابی آرام را بدون ایجاد عوارض اسکلتی در بدن شما بدنبال دارد که خود موجب شادی و انرژی زیاد در صبح شما میشود. برعکس یک تشک نامناسب بانرمی یا سفتی کم موجب خواب ناراحت و بدخوابی شما میشود و شما را از خرید خود پشیمان میکند. مطابق آمارها اکثر افرادی که تشک میخرند از خرید خود ناراضی اند البته علت آن این نیست که تشک را نمیتوان مانند ماشین امتهان کرد و یک دور با آن زد بلکه تشک ها باید بر اساس اصولی مانند اندازه مناسب، سفتی و نرمی تشک، ارتفاع تشک، کیفیت دوخت و تولید توشک، طراحی تشک و گارانتی و در نهایت قیمت آن انتخاب شوند.در قدم اول اندازه مورد نظر را مشخص کنید. برای نوجوانان، اندازه 160 در 200 میلیمتر مناسب است و برای بزرگسالان معمولا اندازه 200 در 200 مناسب است. نوع تشک برای کاربردهای خانگی برای افراد کم سن و سال و سالم قالبا فنری مناسب است که دارای قیمت مناسبی در حدود 300 هزار تومان است.

تشک ملانی

انتخاب نوع مناسب تشک برای افراد کهنسال

برای افراد کهنسال باید از تشکهای طبی و سفت و یا طبی-فنری استفاده کرد و سفتی آن باید بالاتر از 5 و یا به عبارتی سفت باشند. انواع مموری و بیوریتمیک سطح آسایش بیشتری را فراهم میکند و البته استفاده از تشک مموری برای افراد کهنسال و یا دارای مشکل اسکلتی و ستون فقرات باید با مشورت پزشک انجام شود زیرا این تشکها متناسب با هندسه بدن و برآمدگی و فرورفتگی های بدن بخود شکل میگیرد.
انواع بیوریتمیک اصولا بر اساس اصول انرژی درمانی طراحی شده اند و در آنها از مواد و پارچه های بیوریتمیک دارای امواج آرام بخش استفاده شده اند و انرژی که از خود متصاعد می کند , گذرگاه های انرژی بدن را برانگیخته نموده و با بهبود کانال های ارتباطی داخلی بدن , محیطی آرامش بخش را برای خواب فراهم می نماید . کافی است 15 دقیقه در تماس با این تشک باشید تا بوضوح اثر آنرا در آرام بخشی و سلامت و شادابی بیشتر درک کنید. ارتفاع این تشک نیز 30 سانتی متر و درجه سفتی آن 5 است و برای تمام افراد قابل استفاده است.

گارانتی تشک مورد استفاده بهتر است حداقل 4 یا 5 سال باشد چرا که عمر یک تشک بطور معمول حدود 10 سال است. البته این بشرط رعایت بهداشت در استفاده از تشک و کیفیت بالای تشک است. انواع معمولی عمری حدود 5 سال دارند. مساله دیگر قیمت تشک است. بدیهی است که انواع فنری کمترین قیمت، انواع طبی عمر متوسط و انواع مموری و بیوریتمیک بیشترین قیمت را دارند که گاهی تا 2 میلیون تومان نیز افزایش می یابد.
بطور کلی بهتر است ارتفاع تشک های سفت زیاد باشد و به این وسیله اثرات و عوارض کمتری روی ستون فقرات دارد و ارتفاع تشکهای فنری و نرم باید کمتر باشد و از 15 سانتی متر تا 25 سانتی متر متغیر است.
کیفیت دوخت و استفاده از پارچه های ضد آب نیز یک ویزگی مهم است. دوخت خوب موجب افزایش عمر تشک میشود و ضد آب بودن آن نیز امکان انتشار آلودگی را به عمق تشک از بین میبرد. طراحی تشک و رنگ آن نیز در آرام بخشی آن موثر است و برای کودکان استفاده از رنگهای روشن مانند صورتی و آبی و سفید مناسب است.
هسته تشک باید بقدر کافی سفت باشد ولی رویه تشک باید نرم باشد تا بدن به آرامی روی آن قرار گیرد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *